Ett försök för Sverige!(AAR)
| Författare |
Meddelande |
|
Bonaparte
Regementsprofoss
Favoritspel: Mount&Blade Warband, CoH
Xfire: weterin
|
 Ett försök för Sverige!(AAR)
Hej! jag tänkte försöka mig på att skriva en AAR för första gången! Jag hoppas att att ni kommer att tycka om den, Men ha inte för höga förhoppningar då jag inte har någon större erfarenhet i skriva AAR. Självklart vill jag att ni kommenterar och skriver vad ni tycker! pga av en del saker kommer det inte att bli några bilder till min AAR. ps. Det är väl egentligen ingen riktig AAR endast en prövning av mina skriv färdigheter, Jag hoppas att jag kan utvecklas av den här prövningen och bli bättre på att skriva AARs
Sverige år 1704
Norge Har fallit för Sveriges allsmäktiga armé, Kort efter segern i Norge Marscherade den svenska armén iväg mot Danmark, Det blev en lätt seger för Sveriges väll tränade armé bestående av fem infanteri kompanier och ett beridet militia kompani dock lyckades några av fiendens soldater fly från stridens hetta, Så det blev en andra strid som inte hyste några tecken av någon form av seger för den halvt utslagna fiende styrkan. En till fördel för den svenska armén var dom väll drillade två nya kavalleri kompanier direkt skickade från Stockholm, Striden blev en snabb sådan då alla svenska kavalleri kompanier stormade fiendens led. Den svenska kavalleri attacken var för mycket för den för de danskar som överlevt den förra striden, Striden var inte längre någon strid det blev istället en jakt, en jakt på flyende danskar, Efter den snabba striden började svenskarna fylla igen de små hålen i deras led, Två nya infanteri kompanier har rekryterats. en flotta har nu lämnat Köpenhamn den är fylld med en armé, Armén som erövrade Köpenhamn, Dom har bara ett mål, Slå ut danskarna för gott, Deras mål är Island.
På andra sidan Östersjön
En armé samlades snabbt i hop för att erövra Kurland, Det blev en snabb strid utan större förluster på den svenska sidan. Nya militia kompanier har rekryterats runtom i dom svensk ockuperade städerna på östra sidan av Östersjön.En byggnad gjord för rekrytering av yrkes soldater har börjats byggas i både Kurland och St.Petersburg En spion i väg skickad till bron vid Moskva den ena av två vägar till Ingria. Han har skickat rapporter om allt fler ryska regementen på väg till Ingria...
Handels avtal har förövrigt slutits med Ottomanska imperiet,Preussen och den indiska nationen Maratha (Vet inte hur man översätter Confedarcy,Konfederation?) Det blir sammanlagt 5 länder Sverige har handels avtal med Storbritannien, Preussen, Ottomanska imperiet, Frankrike och Maratha. I Malmö har en produktion av indiaman fartyg startats för att sen skickas i väg till Afrika, För jakt efter dyra råvaror, En jakt efter pengar.
_________________ "The Swedes are well built, powerful, supple, capable of enduring the hardest work, starvation and trouble. They are born warriors, full of pride..." - Francois Voltaire, 1731
|
| lör 19 jun 2010, 17:17 |
|
 |
|
Bonaparte
Regementsprofoss
|
 Re: Ett försök för Sverige!(AAR)
Året är 1706
Flottan som var iväg skickade till Island nådde sitt mål snabbare än planerat pga av medvind och gynnande strömmar,Dock var en dansk flotta i vägen för den svenska flottan den blev snabbt krossad och ett av skeppen gav upp sig till oss, Armé som landsteg på Island, skyndade sig mot Reykjavik(stavning?) och belägrade staden. Carl Gustav Armfelt skickade bud till danskarna skulle ge sig och ge bort sin stad så inte oskyldiga liv skulle behöva riskeras. Danskarna Tänkte dock inte ge sig! Men vi beslutade att ge dom ett halv år till att tänka över vårt förslag, Ett halv år senare skickade Kung Frederick IV av Danmark bud om ett freds fördrag och att Danmark villigt skulle bli ett svenskt protektorat. Sverige Svarade ja pga att då skulle inte liven på våra tränade soldater spillas ut i onödan. Svenska Hären som belägrade Reykjavik Marscherade i väg till flottan. På order av Karl XXII skickades flottan iväg mot dom ökända pirat nästena i Amerika, Detta pga att den svenska handelsflottan säkert skulle kunna utdriva handel i väst Afrikas kust och i östra Indien likaså
I Europas fastland Hannover Har förklarat krig mot Sverige! Därför har Två Infanteri regementen skickats till gränsen mellan Danmark och Hannover, Och Två nya infanteri regementen har börjat sin träning i Köpenhamn. Vår Allierade Preussen attackerade Hannover, Dom två Infanteri Regementena vid Danmark-Hannover gränsen skickas Till förstärkning, Vår Styrka var dock för liten för att klara av att erövra Hannovers Fästningar, Men Vår svenska styrka lyckas få två Kavalleri Regementen att ta till flykten och total förstöra ett infanteri regemente innan dom tar till reträtt. Dom två nya Infanteri regementena skickas till gränsen med dom nu erfarna Infanteri regementena från förra attacken. Den Preussiska hären drog till back sig för att reparea skador som den Försvarande styrkan åskkammade på dem. Men den kom tillbaka direkt nästa halv år, Seger berusade från den förra striden stormar all yrkes soldater och hemvärn ut från sin fästning, ett fatalt misstag. Dom blev krossade, Dom små rester som överlevde striden flydde långt bak i landet utom räck håll från sin huvudstad, Hannover. När Mina spejare rapporterar detta beslutar vi att storma fiendens befästning. Staden försvaras nu endast av fega, Okunniga soldater, soldater är nog fel ord frivilliga passar bättre.Vi får förstärkning av en preussisk styrka i området. De svenska regementena stormar genom ett gap i muren som de preussiska kanonerna åskkammade i den förra striden, Dom Ockuperar en byggnad i fästningen Fyra Fiende "regementen" Stormar byggnaden, Men Flyr snabbt i skräck, Dom Preussiska kavalleri styrkorna jagar lätt ner den flyende fienden. Dom två infanteri styrkor som än inte är kontrollerade av fruktan för den svenska hären blir stormade av två svenska regementen, dom blir snabbat krossade. Det finns nu ej något mer land kallat Hannover ty dem Stirrade oss i vitögat ack för länge. citat Karl XXI
I Öst Europa Från den byggnad jag tidigare skrev om rekryterade vi en armé i Kurland, Armén Attackerade snabbt den polska staden Vilnius det blev en ganska enkel strid för svenskarna som tack vare sin bajonetter besegrade fiendens infanteri i närstrid, Sedan jagade kavalleriet ner de flyende fienderna. Spejare rapporterade om att Minsk en närbelägen polsk stad Endast hade möjlighet att organisera 180 män för strid dessa men är då otränad. Därpå Beslutade Carl Gustav Reinskiold Att det första och sjunde kavalleri regementena skulle attackera Minsk. Det blev en lätt strid då fienden Greps av fruktan redan vid den första stormningen. Det blev precis som i Köpenhamn En jakt på flyende fiender. Sedan samlades armén ihop vid gränsen till Warszawa regionen. Sedan har dom skickats till belägring av Warszawa. Dom väntar nu på dem nya kanonerna från Kurland! Handelsfördrag och idéer
Handels avtal har slutits mellan Sverige och Holland men också Spanien visade sig intresserade av att handelsfördrag med Sverige! Det här kan betyda mycket pengar för Sveriges regering... Indiaman flottan jag tidigare skrev om har nu blivit iväg skickade till Afrikas kust! Tanken är också att den ska dela sig vi Afrikas kust linje och andra halvan av flottan ska till Öst Indien för mera pengar...
_________________ "The Swedes are well built, powerful, supple, capable of enduring the hardest work, starvation and trouble. They are born warriors, full of pride..." - Francois Voltaire, 1731
Senast redigerad av Bonaparte sön 20 jun 2010, 07:31, redigerad totalt 2 gånger.
|
| sön 20 jun 2010, 07:11 |
|
 |
|
Sir_Mixalot
Furir
Favoritspel: Men of War
Grafikkort: Nvidia GTX295 X2
Processor: i7 920
Ram: 8GB DDR3
|
Mycket bra, men lite screens hade varit trevligt 
_________________ Citat Kohlrabi = "I love the smell of nytryckt spelmanual in the morning"
|
| sön 20 jun 2010, 07:17 |
|
 |
|
Bonaparte
Regementsprofoss
|
Sir_Mixalot skrev: Mycket bra, men lite screens hade varit trevligt  Jag vet men jag behöver bli bättre på det här med screens, ska försöka till nästa avsnitt! Edit: Jag lade till mer efter att du skrev din post så läs slutet igen!
|
| sön 20 jun 2010, 07:29 |
|
 |
|
Sir_Mixalot
Furir
Favoritspel: Men of War
Grafikkort: Nvidia GTX295 X2
Processor: i7 920
Ram: 8GB DDR3
|
Ser bra ut, ska följa din AAR med spänning!
_________________ Citat Kohlrabi = "I love the smell of nytryckt spelmanual in the morning"
|
| sön 20 jun 2010, 07:42 |
|
 |
|
Bonaparte
Regementsprofoss
|
Sir_Mixalot skrev: Ser bra ut, ska följa din AAR med spänning! Tack! Det verkar alltså som att jag har lyckats! 
|
| sön 20 jun 2010, 10:12 |
|
 |
|
Mekwarrior
Sergeant
Favoritspel: Empire, Men of War, COH
Grafikkort: Nvidia 9800GTX
Processor: Q9400
Ram: 4GB
|
Utan tvekan 
_________________ Rule Britania! - Britannia rule the waves. - Britons never, never, never shall be slaves.
|
| sön 20 jun 2010, 10:13 |
|
 |
|
Bonaparte
Regementsprofoss
|
Mekwarrior skrev: Utan tvekan  Tack! Men jag kommer inte skriva nåt idag pga att jag inte har lust att spendera min tid på att skriva en halv lång text just nu 
|
| mån 21 jun 2010, 19:22 |
|
 |
|
PrinceOfKorv
Korpral
Blev medlem: lör 03 apr 2010, 14:54 Inlägg: 493 Ort: Åstorp, Skåne
Favoritspel: Men of War MP, T2PC
Xfire: PrinceOfKorv
Grafikkort: Nivida GEforce GTX 275
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9550 @ 2.83
Ram: 4094MB RAM
|
Bonaparte skrev: Det finns nu ej något mer land kallat Hannover ty dem Stirrade oss i vitögat ack för länge. citat Karl XXI Det borde ju stå med när spelet laddar! Bonaparte skrev: Tack! Det verkar alltså som att jag har lyckats!  Visst har du det! 
_________________ Det finns nu ej något mer land kallat Hannover ty dem stirrade oss i vitögat ack för länge-Bonaparte
|
| ons 23 jun 2010, 12:02 |
|
 |
|
Bonaparte
Regementsprofoss
|
PrinceOfKorv skrev: Bonaparte skrev: Det finns nu ej något mer land kallat Hannover ty dem Stirrade oss i vitögat ack för länge. citat Karl XXI Det borde ju stå med när spelet laddar! Bonaparte skrev: Tack! Det verkar alltså som att jag har lyckats!  Visst har du det!  Tack för dina komplimanger! särskilt: PrinceOfKorv skrev: Det borde ju stå med när spelet laddar!  
|
| ons 23 jun 2010, 14:07 |
|
 |
|