| Författare |
Meddelande |
|
Panzerjäger
Furir
Favoritspel: Men of War, Starcraft, COH
Grafikkort: Gforce 8800 Ultra
Processor: Intel E8600
Ram: 4 GB DDR2
|
 Kommer ni köpa Men of War: Assault Squad?
Kommer ni köpa Men of War: Assault Squad?
_________________ Schwere Panzer Abteilung
|
| tis 22 jun 2010, 06:42 |
|
 |
|
Brandt
Regementsprofoss
Favoritspel: Men of War
Xfire: brandting
Grafikkort: 1950XT
Processor: AMD Athlon 64 x2
Ram: 2 gig
|
 Re: Kommer ni köpa Men of War: Assault Squad?
Inväntar vitsord från andra SGare först. 
_________________ Ingame nick : Meltman
|
| tis 22 jun 2010, 09:57 |
|
 |
|
Sven
Legosoldat
|
Jag har spelat det mycket nu som testare och det skalll man absolut skaffa. De som är vana att spela MoW måste tänka om lite i sitt spelsätt, vilket är en liten tröskel att komma över. Men ganska snabbt inser man att AS är ett spel på en helt annan nivå än "gamla" MoW även om grunden är densamma. Fortfarande är där en del saker som skall fixas till så det är inte helt klart än hur det kommer att bli i detaljerna, men det börjar ta sig fint.
Jag utgår hela tiden från MP delen då Skirmish inte är något jag lägger så mycket tid på.
|
| tis 22 jun 2010, 12:55 |
|
 |
|
Element_Five
Huvudadministratör
Blev medlem: sön 20 jan 2008, 11:43 Inlägg: 5590 Ort: Glumslöv, Skåneland
Blogg: http://kamikaze.blogsome.com
Favoritspel: Napoleon Total War
Xfire: elementfive76
Grafikkort: GeForce GTX260
Processor: Q9550
Ram: 4GB
|
Yupp, har köpt samtliga sen Soldiers så varför sluta nu? 
_________________ .: Professionell spelnörd :.
|
| tis 22 jun 2010, 14:18 |
|
 |
|
Zeke Wolff
Moddare
Favoritspel: Men of War med modden DCG
Xfire: Sån skit... :P
Grafikkort: GeForce 8800 Ultra
Processor: E6850 @ 3.00GHz
Ram: 4.0GB
|
Kommer att införskaffa ett exemplar... även om det finns en hel del jag inte gillar med MoW:AS men förhoppningsvis så går allt fixa med lite moddande. Men Sven, jag har fått intrycket att du inte är så där överfördrivet förtjust i vissa aspekter... eller är du bara ute och driver hejdlöst med "Herr Jag Vet Bäst-Hartmann"?  ~Zeke.
|
| tis 22 jun 2010, 16:44 |
|
 |
|
SS-Kommando
Moddare
Xfire: actionhank88
|
Ja. Jag kommer troligtvis att fortsätta med CoW till det så.
_________________ Commanders of War II på ModDB.
|
| tis 22 jun 2010, 18:19 |
|
 |
|
Sven
Legosoldat
|
Zeke Wolff skrev: Kommer att införskaffa ett exemplar... även om det finns en hel del jag inte gillar med MoW:AS men förhoppningsvis så går allt fixa med lite moddande. Men Sven, jag har fått intrycket att du inte är så där överfördrivet förtjust i vissa aspekter... eller är du bara ute och driver hejdlöst med "Herr Jag Vet Bäst-Hartmann"?  ~Zeke. Jodå, det är ett spel på en betydligt högre nivå än MoW. Men jag gillar att infanteri har en hög betydelse och att man skall kunna klara spela bra utan att hela tiden plocka fram en massa tanks. Han Hartmann är en jobbig Besserwisser. Jag tror jag har spelat minst 50 spel mot honom. Han är väldigt duktig på att hantera tanksen med direkt kontroll, men det spelet ger jag mig aldrig in i (tanks är relativt svindyra i AS jmf med MoW), mot honom utan istället försvarar jag mig med panzergrenadierer och panzerfaust som jag plockar hans vagnar med. Då gnäller han på att det är fel på spelet. Vad fan! Sedan gnyr han om att jag spelar ensidigt. Men visst, jag tycker det är positivt att spelet utvecklas så att det går att försvara sig med elit infanteri. Jag gillar att spela med tanks också men att det går att klara av många olika strategier är enligt mig positivt. Men enligt besserwissern skall man spela som han eftersom det är optimalt och att det är fel på spelet om han inte vinner för jämt. Men då kan man ju redan lägga ned spelet om det bara finns ett sätt att spela på. Hörs!
|
| ons 23 jun 2010, 16:55 |
|
 |
|
PrinceOfKorv
Korpral
Blev medlem: lör 03 apr 2010, 14:54 Inlägg: 493 Ort: Åstorp, Skåne
Favoritspel: Men of War MP, T2PC
Xfire: PrinceOfKorv
Grafikkort: Nivida GEforce GTX 275
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9550 @ 2.83
Ram: 4094MB RAM
|
Vem är Hartmann?
_________________ Det finns nu ej något mer land kallat Hannover ty dem stirrade oss i vitögat ack för länge-Bonaparte
|
| ons 23 jun 2010, 17:12 |
|
 |
|
Frisk
Regementsprofoss
|
Vad är det för tramsmentalitet? Alla får väl spela dom de vill?
_________________ Äntligen!
|
| ons 23 jun 2010, 18:12 |
|
 |
|
Zeke Wolff
Moddare
Favoritspel: Men of War med modden DCG
Xfire: Sån skit... :P
Grafikkort: GeForce 8800 Ultra
Processor: E6850 @ 3.00GHz
Ram: 4.0GB
|
PrinceOfKorv skrev: Vem är Hartmann? Hartmann är en besserwisser som håller till på Digitalmindsoft´s forum (utvecklaren av MoW:AS). Han är en jobbig typ som aldrig kan erkänna att han har fel och om han förlorar en strid, så är det fel på spelet och inte hans sätt att spela. Han är en av orsakerna (flera andra orsaker finns också) till att undertecknad inte längre spelar MP i MoW:AS överhuvudtaget. Allvarligt talat Sven, så är jag oerhört imponerad av att du överhuvudtaget orkar att ens diskutera med denne man - själv gav jag upp för evigheter sedan, då han har en förmåga att tolka allt man skriver som att man är emot honom och/eller förvränger hans ord till att betyda något helt annat än vad han egentligen menar. ~Zeke.
|
| ons 23 jun 2010, 18:32 |
|
 |
|